20 de març del 2017

PDF o Paper

Us haig de confessar una cosa. Darrerament les meves escasses compres relacionades amb el rol les estic fent en format electrònic, normalment en PDF. No dic que no tingui alguna cosa en paper en el meu punt de mira, però m'he acostumat a fer servir el PDF i cada cop soc més fan del format electrònic.

Trobo dos avantatges importats envers al paper. El primer es l'espai. El pis on visc actualment no es gaire gran i l'espai per llibres i el llibre electrònic es la solució ideal a aquest problema. No ocupa espai.

Es complicat haver de carregar tants manuals per dirigir una partida, oi?


El segon es que moltes vegades jugo fora de casa, i portar més d'un parell de manuals de segons quins jocs es farragós. En canvi en pdf puc posar el que necessiti a una tablet i portar-ho sense problemes.

En quant als desavantatges, he de reconèixer que la consulta de un dubte que pugui sortir durant una partida es més àgil en paper que no pas en pdf. També cal tenir en compte que amb una tablet has de recordar-te de carregar-la bé abans de la sessió, no fos cas que s'aturi a mitja partida i llavores ja la hem begut oli.

En aquest apartat diré també el que em passa amb els mòduls de Pathfinder Society. Em trobo en que en molts encontres la fitxa dels pnj estan dispersos en diverses planes. En aquests casos el que prefereixo fer es imprimir les fitxes dels adversaris.

En resum, jo cada cop em trobo més còmode amb llegint els manuals de rol en format electrònic. Deixaré de comprar manuals en paper? no ho crec, i més si les empreses fan com Nosolorol  que ofereix la opció de descàrrega del pdf del manual quan compres el llibre.

I vosaltres, sou de paper o preferiu els formats electrònics?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada