1 de març del 2017

Senda d'Aventures : Jade Regent

Actualment Devir està publicant en castellà la Senda d'Aventures el Regent de Jade. Si no em falla la memòria, al mercat hi ha els dos primers volums dels 6 que consta aquesta campanya. Com que es una campanya que vaig dirigir, aprofito per comentar una mica les meves impressions.

Per començar, les Sendes d'Aventures o Adventure Paths són les campanyes que publica Paizo per el seu joc Pathfinder. El format, i que es el mateix que està seguint Devir, es que es publiquen en 6 volumns i permeten als PJ que la juguen anar des de nivell a l'inici de la campanya fins a nivells entorn al 14 quan finalitza.



L'Argument de la campanya es senzill. Una tribu goblin està causant més problemes dels normals a la zona de Sandpoint i els aventurers son contractats per resoldre'ls. En la seva investigació trobaran que un antic misteri del que es dedueix que la propietària d'una famosa taverna local es en realitat l'hereva del tro de Minkai. Una mena de Japó medieval situat a l'altra banda del món i on va haver-hi una guerra civil que va acabar amb l'exili del legitim emperador i la pujada al poder del Regent De Jade.

Aquesta campanya va dons, d'acompanyar a aquest PNJ fins al Japó a Minkai i ajudar-la a reclamar el que es seu per dret propi. El viatge es fa creuant el Pol Nord que es fa quan els PJ s'enrolen en una caravana Varisia, una mena de mercaders gitanos itinerants, que els acompanyen fins al seu destí.

Nosaltres vam jugar mitja campanya. No vam poder acabar per diversos motius que no venen al cas Això vol dir que el viatge el vam deixar tot just quan arribàvem al continent de Tian (una mena d'Àsia fantàstica passada per el tamís dels Americans) després de creuar tot el pol. Crec però, que en aquest periòde, puc dir quines son les coses que no em van agradar de la campanya, així com les que em van agradar força.

Per començar. El joc es hereu directe de D'n'D, i això es nota molt en el disseny de l'aventura. Tenim que els punts àlgids de la mateixa es produeixen dins de Cataus. En l'aspecte negatiu dir que es proposa un sistema de caravanes que no funciona. El principal problema es que treu el focus d'atenció dels jugadors. Vull dir. Quan jugava a Star Wars d6 fa una eternitat, cadascun de nosaltres s'encarregava de fer una feina a la nau quan entràvem en combat. Que si un era el pilot, l'altre l'artiller, ... I tots participàvem de l'experiència. Aquí no. Aquí es la caravana qui actua i fa una acció per torn. Això fa que el sistema sigui fred i que els jugadors no s'impliquin. Al final vaig optar per redisenyar els encontres de caravana, en especial els combats, per que fossin assaltants vs pj per tal de donar més vida al tema.



Com a aspecte positiu dir que el viatge permet als jugadors conèixer de primera mà algunes de les localitzacions més emblemàtiques de Golarion. Als annexos a l'AP hi ha informació força interessant de les localitzacions visitades que no se si es pot trobar en altres llocs.

Un consell. El mòdul Nosotros Ser Goblin que podeu descarregar gratuïtament des d'aquí és una divertit pròleg de l'AP. i veureu perquè els goblins estan agressius al inici de l'aventura.

En suma, es una campanya força entretinguda, però que farà que el master hagi de posar de la seva part per tal de substituir els encontres de caravana per altre tipus d'encontres. I això dona molta feina durant la tercera part, dons tota ella es un llarg viatge per el pol nord.

Si us animeu, vaig mantenir una crònica de la partida, amb spoilers, a aquest mateix bloc

Salut!



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada