2 d’agost del 2018

#RPGaDay2018 Dia 2 - Què busques en un Joc de Rol?


Segona pregunta del repte del mes. Seguim amb les preguntes del què amb las que s'ha començat aquest repte. Pots veure les preguntes (en anglès) si cliques a la imatge que obre aquest post.

La resposta fàcil es divertir-me, però crec que la pregunta va enfocada en una altra direcció. Normalment el que busco a un joc de rol varia depenent si m'hi haig d'enfrontar com a màster o com a jugador.

Com a jugador espero que m'ofereixi prou llibertat com per poder fer un personatge, sempre mantenint una coherència amb la ambientació, sense tenir la sensació que m'estan impedint fer alguna cosa. Quan m'apropo a un joc nou, també vull tenir la sensació que això es diferent, que no estic jugant al mateix de sempre però amb un altre nom.

Com a director m'interessen mecàniques que siguin robustes, però al meteix temps, que no siguin massa enrevessades. Busco també coherència interna, que les coses similars es resolguin de manera similar. Darrerament fujo de mecàniques amb un excés de regles i busco sistemes més senzills, no vull tenir una regla per cada cosa. Un exemple, Pathfinder ens dona regles per temperatures extremes distingint entre dos nivells de temperatura per calor i dos més per el fred, donant fins i tot la temperatura que marca el limit en cada tram. No és més fàcil dir si les condicions son poc favorables (per fred o calor) s'ha de fer això i si són molt extremes tingues en compte aquest punt?

En tots dos casos, no vull haver de jugar amb una calculadora (que ho he fet a l'època del MERP) per haver de sumar una número de bonus infumable.

Fins demà!

Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada