17 de juny del 2018

El rerefons dels PJ

Una de les coses que més m'ha sorprès durant la meva etapa amb la Societat Pathfinder va ser veure que hi havia molts casos en els que els jugadors directament ignoraven la història prèvia dels seus PJ. Aquests eren simplement un seguit de estadístiques sense història i m'atreviria a dir sense ànima. Si que és cert que la Societat Pathfinder, per la seva natura de mòduls tancats, no deixa massa espai als màsters per treure-li partit, però d'aquí a deixar-la de banda, hi va un món.


Per què hem de crear una història prèvia del nostre PJ?


Des del meu punt de vista, una bona història de personatge és útil al jugador per tenir una guia a l'hora de donar personalitat al seu PJ. Si un grup de esclavistes es van endur a algú proper al pj es fàcil que aquest no reaccioni gaire bé si es troba amb un d'aquest grup. Per altra banda pot ser usat per el màster com a llavor d'aventures. A l'exemple anterior, el màster pot introduir un arc argumental consistent en rastrejar aquesta persona segrestada. En resum, és una manera molt senzilla que els jugadors introdueixin elements narratius dins la història dels personatge. Aquest es un aspecte que cada cop pren importància en els jocs de rol moders i aquí tenim una manera ràpida de fer-ho.

Què puc fer per crear una bona història?


El primer que em ve al cap és aprofitar allò que ens dona el propi joc. Per exemple. Quan juguem a Pathfinder, hem triar dos traits del PJ. Potser en lloc de deixar-nos guiar per la optimització de personatges, podem aprofitar aquest fet per tenir un punt a la història del nostre PJ. Un dels meus PJ de la Societat Pathfinder tenia el trait Cortesana de Calistria. A partir del fet que hagués sigut una treballadora a la casa del plaer d'aquesta deessa del sexe, vaig imaginar com hi havia arribat, quant de temps s'hi va estar, per què va marxar, ... i vaig tenir un capítol de la seva vida.

En jocs com Fate, el rerefons dels personatges està molt lligat amb els aspectes dels personatge. Es tracta d'una relació bidireccional. Si tinc clar l'aspecte, el rerefons sortirà sol només tirant del fil.

En altres jocs directament tenim eines que ens ajuden a generar-lo. Em ve a la ment Cyberpunk 2020, on tenies tot un seguit de taules per saber que havia fet el nostre personatge. Només ens cal desenvolupar es conceptes que aquestes taules ens donen en una sola frase.



El segon punt que podem fer es parlar amb el màster per tal de vincular el nostre PJ amb el món on es desenvolupa la campanya. Si l'univers és conegut per tothom ho tindrem més fàcil. La idea aquí és mirar quina informació podem tenir de la zona on s'ha criat el PJ. Enemics, tradicions, trets culturals ens poden donar idees per fer la història del PJ.

Un altre punt que ens ajudarà es tenir en compte com ha adquirit les seves habilitats. Soc un mestre fent servir l'espasa per que em va ensenyar un famós mestre o be per que tinc un passat militar on vaig participar en batalles mítiques? On vaig aprendre a robar carteres? ...



Si tenim pensat un objectiu per el meu personatge, ens podem preguntar d'on ve aquest desig? Vull venjança per que van matar la meva dona? Vull riqueses per que vaig patir fam? Intento recuperar quelcom que va ser robat a la meva família? No se d'on vinc i cerco els meus orígens?...

Una rivalitat o un problema pot ser el punt d'origen d'un capítol de la nostra història. Em busca la policia per un crim que vaig (o no ) cometre? Vaig putejar a algú que ara es vol venjar? O potser tinc un deute amb algun senyor del crim?



En fi, espero que aquests consells us serveixin per fer un bon rerefons del vostre personatge i que no us quedeu bloquejats quan el vostre màster us demani que feu la història prèvia del vostre PJ

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada