Vagi per endavant que l'edició en castellà d'aquest joc està actualment en procés de finançament col·lectiva i que la meva font és l'edició en anglès publicada per Magpie Games. També he de dir que Cursed Ink i Colmena de Papel han assolit l'objectiu econòmic de la seva campanya i que el joc serà una realitat en breu en la seva edició castellana.
Masks és un joc de rol de superherois, on els personatges és posen a la pell de un grup de joves que intenten obrir-se pas en un món on la gent amb poders és habitual des de fa tres generacions. Ells formaran part doncs de la quarta generació de superherois que ha vist el món. Per tant, estarem davant d'una campanya que beu de còmics i sèries com Young Avengers, Teen Titans o Runaways.
Aquest es un joc Powered by the Apocalypse, sent aquest el darrer dels grans PbtA's clàssics que faltava per ser publicat a casa nostra, en aquest cas, en llengua castellana. Per tant, ens trobarem davant d'un joc que posa el focus en la narració més que en les tirades de daus. Com és costum als PbtA, aquest joc ens proporciona 10 arquetips de personatges que funcionen a l'hora com a fitxa de personatge i com a reglament específic per aquest tipus de personatges. Val a dir que els arquetips es centren més en la psicologia del personatge, que no pas en els poders, doncs l'interès del joc està en cercar com els nostres herois s'obren pas en un món força competitiu i com evolucionen les relacions entre ells.
Una de les coses que ens trobem, es que els veterans sempre diuen com han d'actuar i això es reflexa en una mecànica que fa que les característiques dels jugadors variïn i força al llarg de la campanya. Sota diverses circumstàncies es dispararà aquesta mecànica i una de les nostres característiques pujarà a canvi de baixar-ne una altra. Per tant, podem reflectir com els personatges, que no deixen de ser joves en fase de formació, evolucionen amb les seves vivencies.
Un punt important en el joc es l'influencia que poden tenir tant els PNJ sobre els Jugadors, per defecte, tots els adults tenen influencia sobre els herois, com entre els mateixos jugadors. I es que els jugadors poden tenir en compte la opinió dels altres per fer les seves accions, forçar a algú que faci alguna cosa a canvi de la seva influencia o directament, rebel·lar-se contra aquesta influencia.
La principal aportació que fa aquest joc a les mecàniques PbtA, es que dins els moviments del joc, tenim disponibles un conjunt de moviments que són específics per cada arquetip de personatge. Això facilita molt la feina del director del joc per tal de que les males decisions dels jugadors portin problemes específics a allò que es el focus de cada arquetip. Sense cap mena de dubte es una gran troballa.
Pel que fa a la ambientació, el joc ens proporciona una ciutat marc, inspirada en el New York dels còmics Marvel o en la Metròpolis de Superman i que ens la defineixen com la ciutat més gran del món. Tenim uns punts fonamentals, com les tres generacions anteriors de superherois que hem de respectar, però es un paper en blanc on nosaltres podem posar tot allò que necessitem per les nostres històries. Al ser una gran ciutat, podem encaixar sense gaires problemes aquells escenaris que necessitem per les nostres aventures.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada