30 de juliol del 2021

Jocs que he jugat / dirigit aquests primers set mesos de l'any

Ara que tanquem el mes de juliol, i que s'acosten les vacances d'estiu, he pensat que pot ser un bon exercici fer memòria i veure a quins jocs he pogut jugar o dirigir aquest 2021. rumiant-hi i m'ha sortit aquest llista. Reconec que m'ha sorprès la quantitat de jocs diferents, tenint en compte que estem en un any una mica xungo, on les reunions presencials estan força limitades. Tot i això, gràcies al Rol on line, he pogut gaudir molt d'aquest hobby. Els presento en l'ordre en el que em venen al cap, sense cap mena de criteri

The Sprawl


Aquest PbtA l'he dirigit en diverses ocasions, en especial vaig fer una sessió amb els amics de Unidos por el Crítico que es va emetre a Twitch i que ara està disponible a Youtube. Teniu els vídeos enllaçats a aquest post. Es tracta d'un PbtA de ambientació Cyberpunk que em recorda molt al to de les partides del vell joc de R.Talsorian Games.

Howarts


Un altre PbtA. Vaig jugar diverses sessions a aquest PbtA ambientat al món de Harry Potter. Malauradament, problemes d'agenda ens van fer aturar la campanya. Espero que ens podem tornar a organitzar per seguint jugant a aquest joc, doncs m'ho estava passant molt bé. També he de dir que no perdo l'esperança de jugar a aquest joc amb la meva neboda gran.

Starforged

A part del que podeu llegir en aquest bloc, també estic jugant una partida a aquest joc en mode cooperatiu, es a dir, sense director de joc. Inicialment anàvem una mica perduts, però després d'un parell de sessions, hem fet una reflexió conjunta i estem aconseguir tirar-ho endavant. Per tots es el primer cop que juguem a aquest estil de jocs, que es mouen a la difosa frontera entre el rol i l'storytelling  Us convido a que el proveu si teniu l'ocasió.

Savage Walhalla 


Es tracta de la ambientació a Savage Words (edició DeLuxe) del joc de vikings Whalhala. Vam jugar la campanya introductòria, on vam fracassar estrepitosament, en part per els nostres propis defectes. No hem tancat la porta per poder seguir més endavant amb noves aventures.

Blades in the Dark


Al Discord d'Unidos Por el Crítico, en Zanchito va proposar una sessió per tastar aquest joc i no vaig dubtar en apuntar-m'hi. Vam poder veure les principals mecàniques del joc i em vaig endur un bon regust. Inclús crec que podría ser una bona opció per poder juntar un grup de jugadors on la gent pugui venir i marxar, dons al final el que importa es la banda. 

Aquest joc el vaig adquirir en un pack fa algun temps, quan vam acabar la campanya de Savage Walhala, vaig dubtar entre jugar a aquest joc o a Starforged. Al final vaig proposar el darrer, però no descarto que es dirigeixi en algun futur proper.

Apocalypse World

Com podeu veure els PbtA han sortit molt enguany. Amb els companys del Pati, vam acabar una campanya d'aquest joc. Crec que es la primera vegada que tanco una campanya amb un final on els jugadors no se'n surten amb la seva, però també vaig veure que era el final més coherent amb les seves accions. Qui sap si d'aqui algun temps tornem a mirar que han fet amb la seva vida aquests jugadors.

East Texas University

El meu joc clàssic per les jornades es Savage Worlds, i en concret l'ambientació East Texas. La he dut a les jornades Netcon i UPEC. Poc us poc dir ja d'aquesta ambientació que no us hagi contat ja. Només diré que això de ser estudiants i barallar-se amb alguns esperits dona molt de joc. Em va anar de perles tenir els arquetips adaptats a l'edició aventura del joc. Si voleu podeu veure la gravació per Upec a aquest enllaç

Set jocs diferents en 7 mesos, crec que, per mi, es una bona mitjana. Espero que a aquesta segona part de l'any pugi jugar-ne a molts més i a ser posible en taula física, dons trobo a faltar a alguns dels companys que fa més d'un any que no veig. Creuem els dits.🤞


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada