12 d’agost del 2021

#RPGaDay2021 Dia 12 - Pensar

Si us soc sincer, m'està costant molt pensar en què puc dir jo sobre el tema d'avui. I les alternatives, tampoc es que em motivin massa. 

En funció del paper que tinguem a la nostra taula, haurem de pensar en diversos moments. Hem de pensar, quan generem el nostre personatge, en quin rerefons ha de tenir. Pensarem en donar-li vida més enllà de les estadístiques que apareixen al full de personatge. El motiu està clar. Al pensar el rerefons del personatge s'està dient al director de joc que volem veure a taula. I això ho fem quan el director pot trobar ganxos per aventures que podrà aprofitar per enriquir la campanya. No cal que sigui la trama principal, pot ser perfectament una trama secundària, que donen anima a la campanya.

També hi ha la feina del director, que cal que pensi com pot lligar el que té en ment per la campanya amb les oportunitats que apareixen degut a les accions dels jugadors. Va, que aixequi la mà aquell al que mai l'hi hagi passat que els jugadors es centren en un extra quan a la taula del costat hi ha un PNJ amb una història més que detallada i unes oportunitats de trama genials. No ens queda altra que pensar com afecta això a la trama.

L'altre moment en el que el Director de Joc ha de pensar, és desprès de la partida. Cal que analitzi el que ha passat per tal de poder seguir generant trama. En aquest sentit soc molt fan dels jocs PbtA. D'entrada vas a la sessió 0 sense expectatives, però desprès d'aquesta sessió tens material per començar la aventura. Desprès de cada sessió et toca revisar el que ha passat per tal de donar continuïtat a la trama. No tenen tanta feina de preparació com de postproducció.

Al final, sense pensar-ho he tret una petita reflexió, no trobeu?
 

Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada