29 d’agost del 2021

#RPGaDay2021 Dia 29 - Sistema

 

Aquests dies he parlat molt sobre importància del sistema a un joc de rol, al cap i a la fi, quan diem que jo jugo a Fate, a Savage Worlds o a PbtA estem definint el joc a partir del seu sistema, tot i que possiblement no sigui bona idea parlar de PbtA com a sistema.

El que m'agradaria parlar avui es de quin és el meu sistema preferit. Si hagues de quedar-me amb un de sol, segurament aquest seria Savage Worlds. El fet de ser un sistema genèric, ens permet fer-lo servir en moltes ambientacions diferents. Això si, sempre amb un to aventurer que a mi em fan pensar en pel·lícules com els Goonies o l'Inidana Jones. Una de les coses que més m'agraden d'aquest sistema es que el tema del combat tàctic és opcional, si es vol, es pot passar de jugar amb miniatures i contar caselletes. També tens el tema de definir el teu personatge com a imperfecte, amb les seves virtuts i els seus defectes. Això ajuda molt a l'hora d'enfocar com interpreto a un PJ/PNJ.

Un altre punt al seu favor es que un canvi de edició no trenca amb el passat. El material vell es pot aprofitar amb petites conversions, que moltes vegades van orientades a polir aquelles cosetes que no acaben de funcionar.

Així dons, si em dieu, quin sistema m'agrada més, aquest seria Savage Worls. 

Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada