6 d’agost del 2021

#RPGaDay2021 Dia 6 - Sabor

Avui toca parla de Sabor. I reconec que el primer que m'ha vingut al cap es una cançó de la Rosario Flores. Però clar, estem parlant de Jocs de Rol i no pas de música, per tant, em centro una mica i vaig per feina.

Al final els ianquis quan parlen de flavor fan referencies a tot allò que acompanya a un joc de rol però que no està recollit per els reglaments. Aquí entrarien coses com les descripcions dels elements del joc o la història del món.

El primer punt que dona sabor a una campanya és el rerefons dels personatges. Crec que pocs jocs ens donen una reglamentació per definir la història del PJ abans de esdevenir PJ. Fa un temps vaig parlar d'això a un altre post i no cal que em repeteixi però diré que és aquest rerefons el que a la llarga diferenciarà el meu PJ del teu PJ. Per tant, amics, dediqueu temps a saber d'on ve els vostres personatges. Pot ser una o dos línies, no cal que em feu 4 fulls de paper amb tot el que heu fet fins ara.

Com a màsters, cal que nosaltres donem detalls del que perceben els PJ. No es el mateix dir que hi ha una habitació bruta que dir que la habitació feia olor a suor, sembla que ningú ha pensat en ventilar. Les dos poden passar per un lloc brut, pero te els seus matisos. I la habitació mal ventilada serà diferent de la habitació que feia olor a podrit. Les dos son habitacions brutes, però no tenen res a veure una de l'altra. Per això, ens hem de ajudar dels cinc sentits per fer les nostres descripcions.

Acabo amb la cançó que se m'ha ficat al cap mentre escrivia aquest post.



Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada