26 d’agost del 2021

#RPGaDay2021 Dia 26 - Teoria

 

La veritat es que el tema d'avui, teoria, no es un camp que acostumi a entrar-hi gaire. És un tema que personalment m'avorreix d'allò més. Potser el que podria dir es que els jocs de rol tenen dues potes fonamentals que són el sistema i l'ambientació. Tots dos temes son molt extensos dons de sistemes en tenim per donar i per vendre i l'ambientació ens ve limitada per la nostra imaginació. I com a jugadors de rol, la nostra imaginació pot ser il·limitada. El que està clar es que no es el mateix jugar una mateixa ambientació, per exemple, medieval-fantàstica, amb un sistema com el de D'n'D que amb un sistema com el de RuneQuest. Val, RQ no és estrictament medieval, es més aviat un joc de l'Edat de Bronze, però ja m'enteneu el que vull dir, oi? Les experiències en tots dos casos són força diferents. Sempre he pensat que en un món de Dungeons and Dragons, David no podria mai matar a Goliat, en canvi, els jugadors de Rune Quest ens poden dir molts exemples de una mala tirada en la que un minion acaba amb el PJ més fort.

Però que passa quan tenim un sistema i diferents ambientacions? Al cap em ve el cas de Pathfinder i Starfinder, dos jocs germans, un de temàtica medieval-fantàstica i l'altre de ciència ficció. Ara bé, la meva experiència (breu) amb el segon joc, i que sempre ha estat amb mòduls oficials de Paizo, ha estat recordar-me molt a Pathfinder. Repeteixo, no se si es per haver jugat a mòduls del joc organitzat. 

I que passa amb els directors de joc? No tenen també la seva influencia en l'experiència d'una sessió de rol? Jo crec que si, que cadascú te el seu estil, el que l'hi agrada i el que no, i això acaba per sortir a taula. Si mai heu jugat una campanya amb direcció compartida, o en la que en algun moment hi ha hagut un canvi de director, entendreu el que dic. La ambientació i el sistema és el mateix, però el resultat pot ser força diferent.

Ull, que també podem dir el mateix dels jugadors. Tornant al cas de la societat Pathfinder, un mateix mòdul jugat per jugadors diferents porta a una experiència diferent. 

El que vull venir a dir amb tot aquest rotllo que us estic fotent, és que al final, el resultat d'una sessió de joc depèn del joc al que es juga (sistema + ambientació), de qui la dirigeix i de qui la juga

Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada