2 d’agost del 2021

#RPGaDay2021 Dia 2 - Mapes

 

Mapes. Una eina molt lligada als jocs de rol. Ja sigui per fer-nos una idea de la regió on estem jugant com per representar camps de batalla en jocs més tàctics. Tenint en compte el que ens ve demà, avui em centraré en el primer grup.

Un bon mapa ens situa l'acció dins un marc espaial. També ens permet gestionar els viatges que fem. A la darrera campanya que vaig jugar d'Apocalypse World, el mapa ens permetia saber el temps de viatge entre dos assentaments. També va ser un registre de la campanya, dons al ser enfocada a mode Sandbox, aquest mapa es va anar alimentant a mida que els PJ interactuaven amb el seu entorn.

En aquest sentit, recordo haver desplegat el mapa de l'Illa dels Grius o de Night City o consultar els mapes de la Terra Mitjana que hi havia a la contraportada del MERP, o era a una de les noveles del Senyor dels Anells? a les partides que jugava o dirigia fa molts anys, quan jugava amb els companys de la Universitat.


Així va acavar el mapa de la campanya d'Apocalypse World que vaig dirigir fa poc.



Avui en dia tenim eines informàtiques que ens permeten crear mapes de suport per els nostres jocs sense necessitat de ser un artista. En el meu cas, faig servir molt l'eina Hex Kit creada per Cone of Negative Energy. Es una aplicació disponible per Mac, Linux i Windows que ens permet dibuixar mapes a base d'anar omplint caselles hexagonals. Permet dibuixar diverses capes i amb una mica de paciencia es poden fer coses molt xules. Val a dir que el programa bàsic només ve amb caselles en blanc i negre i si volem tenir mapes a color, caldrà que comprem els kits apropiats.

Mapa de l'espai fet amb HexKit per ilustrar un sector per al joc Starforged.

Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada