22 d’agost del 2021

#RPGaDay2021 Dia 22 - Substitut

Fa uns quants anys, em vaig trobar que la vida, ja sabeu, tot allò que passa mentre tu fas plans, va separar el meu antic grup de joc. Per desgracia no vaig poder trobar cap altre i vaig abandonar els jocs de rol durant molt de temps. Segur que aquesta història l'heu sentit en boca de més d'un jugador veterà, com és el meu cas. En aquell moment no vaig saber trobar un substitut als jocs de rol.

L'any passat ens va caure a sobre una tempesta que no ens esperàvem i de la qual encara no ens hem recuperat al 100% que va fer que s'haguessin d'aturar moltes campanyes de rol. Per sort, ara si que hem trobat substituts que ens han fet seguir gaudint del nostre hobby.

El primer que em ve al cap es el rol on-line. Les comunitats on-line han crescut moltissim aquest darrer any. Un exemple. Acostumo a escoltar el podcast de l'editorial Shadowlands i un dia a la setmana parlen amb un membre de la comunitat on-line que tenen muntada al voltant del seu canal de Telegram. No sabeu quanta gent ha confessat que s'ha apuntat al carro de l'on-line durant aquest darrer any i mig.

La segona cosa que em ve a mà són els jocs en solitari. En aquest cas es tracta més de jocs tipus Diari, on vas escrivint el que li passa al teu jugador. No és tan complert com un joc amb altres jugadors, però si el que vols es narrar les teves històries, es un bon format.

També segueix estant allí el rol per fòrum. En castellà tenim el clar exemple de Comunidad Umbría, on hi ha moltíssimes partides per fòrum. Aquest es un format però que no acaba de convencem per la lentitud del mateix, però se de gent que s'hi ha enganxat força quan no podia jugar. Tots els seus defensors diuen el mateix, que es ideal per narrar amb detalls les accions del teu personatge.

Com podeu veure, tenim diverses opcions per jugar més enllà de la tradicional taula de joc. Us convido a que em digueu quina ha estat la vostra experiència aquest darrer any.

Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada