8 d’agost del 2021

#RPGaDay2021 Dia 8 - Stream


Interpreto que avui no toca parlar de rierols si no que ens hem de referir a els canals que emeten vídeo en directe (streaming).

Comencem dient que no soc fan de veure partides on-line. Només ho faig si tinc un joc nou per dirigir, però tinc dubtes sobre si ho estic fent. Malgrat tot, us recomano els següents canals

Unidos por el Crítico (Youtube) Una comunitat de joc online amb gent molt maca. Vaig arribar-hi per unes jornades que organitzaven i m'he quedat per el bon ambient que tenen. Busqueu-los al Discord. Els seus vídeos es centren principalment en les partides que es juguen. També fan entrevistes a autors de jocs.

Grupo Garden (Youtube). Canal petit, que porten poc temps en marxa. Els seus videos ens deixen entreveure molt bones intencions.

Con R de Rol (Youtube / Twitch). Darrere d'aquest canal hi ha en Victor Romero, que es l'anima de l'editorial The Hills Press. Encara que les seves partides estan orientades als jocs d'aquesta editorial, es molt recomanable.

Zanchitoh (Twitch). Recomano veure els vídeos d'en Zanchitoh. Em va dirigir una partida de Blades in The Dark i em va deixar al·lucinat. De gran vull ser un màster com ell.

Tirant lo Dau (Youtube / Twitch). Una comunitat de jugadors en català, amb portes obertes per tothom que vulgui participar-hi. Si busqueu jugar en català, aquest es el vostre lloc.

En quant a canals que parlen de rol, en diré un parell.

Tiempo de Dados (Youtube) El canal d'en Turbiales es tot un referent dins la rolesfera nacional. Aquí podeu veure sobretot anàlisis de manuals. En Turbiales ja porta més de 400 anàlisis i, veient la biblioteca que te, segur que te per fer uns altres 400.

Ezkardan (Youtube / Twitch) Canal de xerrades dedicades als jocs de Rol. A l'Ezkardan el vaig descobrir al podcast Éxito Parcial, dedicat als jocs PbtA. Aquí col·laboren habitualment en Tubribales de Tiempo de Dados y Kaede de Grupo Garden, canals mencionats anteriorment.

Hi ha molts més canals que poden emetre sobre jocs de rol, però aquests son els que segueixo habitualment. Vosaltres em podeu recomanar algun altre?

Podreu trobar les reflexions d'aquest desafiament en aquest enllaç

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada